• Berkas

  • Kategori

  • Foto Collection

    JERAPA BESI

    BLUE & WHITE

    SMILE

    BATMAN IN THE WATER

    BMW F1 Singapore

    Lebih Banyak Foto

Harbour bay Batam

Nak cerite sikit kan mikak2, semalam balik dari tempat begawe aku kan biak2
kerje nongkrong makan, minum ditempat yang namenye harbour bay, baru dibuka di
batam kurang lebe 3 bulan , mungkin biak2 belitong dibtm tau, jadi tempat itu
adalah suatu kawasan pelabuhan fast ferry ulak alik batam singapur, yang punye
urang cine kepri begabong kan urang singapur jadi tempat itu dilengkapi dengan
pusat jajan makan dan minum persis ditepi laut yang masih ade bau bakaunye.
Muje baru sekali kesana aku ndak dapat ngambik gambar suasanenye.
rate2 makanan yang ade adelah makanan laut, ikan panggang, sutong pakong ( yang
kate urang batam sutong pukul ), otak2.
Kalau diliat mimang sedikit meniru gaye singapur kate kawan aku, jadi tempatnye
terbuka, hanya didekat urang muka stand yang ade atapnye, terus kearah depanye
disajikan dengan gemerlap lampu hias malam, macam2 ade yang dari mall, hotel,
dan dipinggir laut tempat makanye sendiri.
Jadi sempat tepiker amun tempat ki macam itu dibuka di belitong di tepi tanjong
pendam atau nok lain mantap jua pikir aku.
soalnye setelah aku rase makananye agik kala rase kan makanan belitong yang
mimang banyak berdasarkan dari laut, macam sutong pakong agik nyaman punye belau
yusuf nok dikampong baru seratnye alus dak kimacam nok dibatam la gede2 udah itu
paya ngempaknye.
Base mimang la lama dak makan sutong pakong, abis jua 3 ikok kan aku sendiri.
” Amun mikak nak ngiler, ngiler lah, muje aku nggak nak becerite.”
Tapi mungkin balik agik kalau di batm mimang nilai jualnye tinggi, amun
dibelitong uji belau tue ngambik selindang kan baju untuk lebaran sampai nak 3 ~
5 kali bayar.
Base ndak pandai becerite bang email ini, la pening kepala aku nok ape nak aku
tuliskan agik, tapi yang jelas sebelah kame makan semalam ade amoy batam lagak
benar namenye Yeny.

Salam,
Mente

Tinggalkan Balasan

